• In uw wijk/buurt

Overlast

Burenoverlast? Trek op tijd aan de bel!

Goed contact met buren is niet vanzelfsprekend. Zeker niet als er irritaties zijn. Met elkaar praten is dan vaak lastig. De spanning loopt op en een oplossing is niet in zicht. Wat nu?

Blijf met een burenconflict niet rondlopen, maar doe een beroep op ons. Wij kunnen u passende ondersteuning bieden. Dit kan informatie zijn, een advies of een bemiddeling. Bij een bemiddeling voeren  twee ervaren buurtbemiddelaars een gesprek met u. Zij praten  vervolgens  ook met uw buren. Als u beiden instemt, organiseren de bemiddelaars  een gezamenlijk gesprek. Daarin bespreekt u de situatie en zoekt u samen naar oplossingen. Uit ervaring weten we dat die gesprekken vaak verrassend succesvol zijn.

Wij gaan geheel vertrouwelijk met uw informatie om. Buurtbemiddeling is geheel gratis.

Bel 030- 688 7030 of mail naar de coördinatoren Buurtbemiddeling
IJsselstein/Lopik: Jette Bertels
Nieuwegein: Renate Ebner

Meer weten? Bekijk de folder over Buurtbemiddeling. Woont u in Nieuwegein? Klik dan hier voor de folder.

Buurtbemiddelaar worden? Kijk dan hier of dit iets voor jou is.

Neem ook eens een kijkje op de landelijke website over problemen met je buren.

Buurtbemiddeling IJsselstein/Lopik is sinds februari 2014 gecertificeerd

Burenoverlast

Lees hier het artikel in Vrij Nederland van 28 oktober 2016.

Overlast in uw straat

Ondervindt u in uw straat overlast door hangjongeren, of door verkeerd gebruik van een sociale voorziening zoals bijvoorbeeld een speeltuin of grasveld? Dan kunt u dit signaal ook melden bij Pulse. Het jongerenwerk (Noord & West of Centrum & Zuid), of de opbouwwerker neemt dan contact met u op en kunnen dan samen met u gaan kijken naar de overlastsituatie.Ook kunnen zij het punt meenemen in het overleg van het Wijkteam.

Eventueel kan de methode “Straatpraat” ingezet worden om te kijken hoe andere bewoners in uw straat de situatie ervaren.

Jongerenwerk
Stella de Bie
s.de.bie@stichting-pulse.nl
06-54297921

Didi Muhiya
d.muhiya@stichting-pulse.nl
06-54297920

Ervaart u overlast door kapotte stoeptegels, bomen, kapotte verkeerslichten etc. dan kunt u dit melden bij het klantcontactcentrum van de gemeente.