• In uw wijk/buurt

Ideeën en geld voor uw wijk

Vindt u het leuk om een activiteit te organiseren voor de bewoners van uw wijk? In dat geval kunt u een zogenaamd wijkbudget aanvragen. Dit kan bijvoorbeeld voor terugkerende buurtactiviteiten, het plaatsen van plantenbakken, kunst in de openbare ruimte of sport- en speltoernooien. Ook burendagen, sportdagen of een festival komen in aanmerking voor financiële ondersteuning.

Jaarlijks stelt de gemeente een wijkbudget beschikbaar. U kunt een aanvraagformulier wijkbudget invullen en naar de bewonersgroep van uw wijk sturen of naar het opbouwwerk (zie contactgegevens onderaan deze pagina). De bewonersgroep of opbouwwerker neemt een besluit volgens de checklist besluitvorming wijkbudget. U krijgt bericht over het besluit. Als uw activiteit budget krijgt, wordt het bedrag overgemaakt op uw rekeningnummer.

Straatfeesten of buurtbarbecues
Wilt u de contacten tussen bewoners van uw buurt versterken met een straatfeest of buurtbarbecue? Ook dan kunt u vragen om een financiële bijdrage. Vul in dat geval het aanvraagformulier straatfeesten en/of buurtbarbecues in en e-mail dit aan redactie@onsijsselstein.nl. Een van de sociaalwerkers neemt contact met u op over het toekende bedrag. Dit wordt overgemaakt op uw rekeningnummer.

Klik hier voor een uitgebreid stappenplan over hoe u een wijkbudget kunt aanvragen.

Tip!

Wist u dat u gratis gebruik kunt maken van sport- en speluitleen van Pulse? Klik hier voor meer informatie

Wilt u graag advies? Dan kunt u contact opnemen met de opbouwwerker van uw wijk. In West is dit José van Vliet, in Noord en Centrum Michiel Berculo en in Zuid is dit Jacqueline van Rooijen.

Opbouwwerker West Opbouwwerker Zuid Opbouwwerker Centrum en Noord
José van Vliet Jacqueline van Rooijen Michiel Berculo
j.v.vliet@stichting-pulse.nl j.vanrooijen@stichting-pulse.nl m.berculo@stichting-pulse.nl

Signaal doorgeven over uw wijk?

Valt u zelf iets op in uw wijk en vindt u het belangrijk dat daar iets aan wordt gedaan? Bijvoorbeeld omdat u zich zorgen maakt over een buurtbewoner of wanneer er iets is veranderd op straat? Neem dan contact op met het wijkteam. In het wijkteam werken Pulse, politie, Provides samen aan een prettige leefomgeving. Het wijkteam ontmoet elkaar elke zes weken en heeft in tussentijd veelvuldig contact. De opbouwwerker van Pulse coördineert de samenwerking van het wijkteam. Neem gerust contact op!

Opbouwwerker West Opbouwwerker Zuid Opbouwwerker Centrum en Noord
José van Vliet Jacqueline van Rooijen Michiel Berculo