• VVE

Kinderkwartier

Persoonlijke benadering in een huiselijke sfeer

Kinderkwartier IJsselstein is een samenwerkingsverband gericht op de ontwikkeling van kinderen tussen de 0 en 12 jaar. Kinderkwartier IJsselstein bestaat uit:

- Kinderdagopvang “Kaatjes Kameraatjes” (leeftijd van 0 - 3 jaar).
- Peuter+ groep “De Kikkervisjes” (leeftijd van 3 - 5 jaar).
- Peuterspeelzaal “Peutervriendjes” (leeftijd van 2,5 - 4 jaar).

Wij verzorgen opvang in een huiselijke sfeer. Dit vertaalt zich in kleine groepen en meer aandacht voor het individuele kind. Wij werken met een doordacht pedagogisch beleid met een professioneel team van vaste medewerkers. Ieder kind is uniek en verdient daarom een persoonlijke benadering.

VVE staat centraal

Op alle groepen staat het VVE programma centraal. Het VVE programma Puk & Ko passen we in ons hele beleid toe. Binnen onze reguliere kinderopvang is het dus altijd mogelijk om VVE te volgen. In vaste groepen met vaste pedagogische medewerkers heeft u keuze uit vele mogelijkheden om ons VVE programma te volgen. Zo leert uw kind spelenderwijs, doet nieuwe ervaringen op en ontdekt om samen met andere kinderen te spelen.

Locatie en openingstijden VVE

De voorschool van Kinderkwartier IJsselstein is te vinden aan de:
Televisiebaan 106A, 3402VH, IJsselstein

• Van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 11:30 uur en van 13:00 tot 16:00 uur.
    In overleg met ons kiest u de drie dagdelen waarop uw kind voor VVE komt.

U heeft een belangrijke rol als ouder/verzorger

Natuurlijk leert uw peuter niet alleen op de voorschool: ook en vooral thuis leert uw kind heel veel. Wanneer u de informatie die uw peuter op de voorschool krijgt thuis herhaalt, leert uw kind extra snel. Onderzoek heeft duidelijk uitgewezen dat als ouders thuis verder werken met hetgeen peuters op de voorschool hebben geleerd, de voorschool veel meer effect heeft.

De voorschool biedt u als ouder methoden en informatie waarmee u zelf ook uw kind kunt helpen bij zijn of haar ontwikkeling. U krijgt themaboekjes mee naar huis, er zijn informatiebijeenkomsten en u kijkt af en toe op de groep mee.

Ouderbijdrage VVE

De gemeente IJsselstein financiert het overgrote deel van de kosten van de voorschool. Als ouder betaalt u een eigen bijdrage van € 15,64 per maand.

Meer informatie?

We vinden het belangrijk dat kinderen en ouders onze sfeer kunnen proeven. Wilt u graag een rondleiding of meer informatie? Kijk dan op www.kinderkwartier-ijsselstein.nl. Voor meer vragen kunt u contact opnemen met Soraja van Diessen op 030 – 687 13 53.