• Opvoeden en opgroeien

Opvoeden tussen twee culturen

Het valt niet altijd mee om kinderen goed groot te brengen en met name voor ouders met een andere culturele achtergrond is het soms lastig. Hoe voed je kinderen op in 2 culturen? Er is een thuis en er is een school en buiten. Pulse helpt ouders met een andere culturele achtergrond bij het opvoeden en opgroeien.

Cursussen en voorlichting

Pulse organiseert cursussen, workshops en informatiebijeenkomsten. We doen dat samen met trainers die zelf weten wat het is om kinderen op te voeden tussen twee culturen. We hebben het over onder andere:

• Opvoeden van peuters en kleuters
  • Overgewicht bij kinderen
  • Uw kind buitenshuis
  • Omgaan met pubers
  • Seksualiteit
  • Opvoeding en drank en drugs
  • Positief opvoeden

IN ons activiteitenprogramma elders op deze website kunt u vinden welke cursus of workshop wanneer plaatsvindt. U kunt ook bellen of mailen met

Stella de Bie, jongerenwerker
Mobiel: 06-54297921
E-mail: s.de.bie@stichting-pulse.nl

Ans Tersteeg, sociaal werker
Telefoon: 030- 686 80 30 of 06 24332706
E-mail: a.tersteeg@stichting-pulse.nl

Dar Nissa

Dar Nissa is voor moeders met een niet-Nederlandse culturele achtergrond, die graag met elkaar willen praten en kletsen over kinderen en opvoeding. Moeders delen leuke en verrassende dingen over hun kinderen. Ze bespreken ook hoe je goed met je kind om kunt gaan. Regelmatig schuift een deskundige aan die het een en ander vertelt over opvoeden. Dar Nissa is gezellig en leerzaam!

Dar Nissa vindt plaats op bijna iedere maandagochtend om 10.00 uur in Studio 10, aan de Televisiebaan tegenover de Jumbo. Loop gewoon eens binnen!

Meer informatie of vragen? Neem contact op met

Touria El Makhoukhi, tel 030 686030 of t.elmakhoukhi@stichting-pulse.nl