• VVE

Purkie

Waar een kind, kind kan zijn!

Rust, ruimte en respect staan centraal
Kinderopvang Purkie is een kleinschalige kinderopvang in huiselijke sfeer. Rust, ruimte en respect staan centraal. Wat wij belangrijk vinden is kwaliteit, professionaliteit en individuele aandacht. Wij hebben vier groepen: de Ukkies, de Hummeltjes, de Bijdehandjes en de Eigenwijsjes waar we met het VVE programma Peuterplein werken.

Veiligheid, vertrouwen en ontwikkeling
Het uitgangspunt van onze peuter-speelochtenden is om uw kind een veilige en vertrouwde omgeving te bieden. Waar hij/zij zich op verschillende gebieden ontwikkelt en met andere peuters kan spelen.

We gaan hierbij uit van een duidelijke structuur en een dagritme die aansluiten op het programma van de kleutergroepen op de basisschool, maar dan aangepast op het peuterniveau. Samen met andere kinderen spelen en ontdekken levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van uw kind. “De Eigenwijsjes” onderscheidt zich van onze reguliere kinderopvang doordat de nadruk meer ligt op het school voorbereidende aspect. Dit alles gebeurt in een veilige en prettige omgeving met pedagogisch medewerkers die aandacht en liefde hebben voor hun vak.

VVE programma Peuterplein
Om de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen te stimuleren werken wij met het VVE programma Peuterplein. Samen ontdekken de peuters al spelenderwijs de wereld om hen heen. Met Peuterplein kunnen wij de kinderen optimaal stimuleren in hun ontwikkeling op het gebied van taal, motoriek, voorbereidend rekenen en muziek.

Peuterplein is opgebouwd uit acht thema’s die ongeveer een maand duren. De verschillende thema’s kunnen bijvoorbeeld zijn; familie, lente, water of huisdieren. Rondom deze thema’s worden verschillende activiteiten georganiseerd die passen bij het thema en de verschillende ontwikkelingsgebieden..

Locatie en openingstijden VVE
De voorschool van Kinderopvang Purkie, groep de Eigenwijsjes, is te vinden aan de:
Panoven 60, 3401 RB, IJsselstein.
Geopend: maandag t/m vrijdag tijdens 40 schoolweken, van 08.30 uur tot 12.00 uur.

De peutergroep de Bijdehandjes is het hele jaar geopend (gesloten tussen kerst en oud&nieuw).
Maandag t/n vrijdag van 07.30 uur tot 18.00 uur.

U heeft een belangrijke rol als ouder/verzorger
Natuurlijk leert uw peuter niet alleen op de voorschool: ook en vooral thuis leert uw kind heel veel. Wanneer u de informatie die uw peuter op de voorschool krijgt thuis herhaalt, leert uw kind extra snel. Onderzoek heeft duidelijk uitgewezen dat als ouders thuis verder werken met hetgeen peuters op de voorschool hebben geleerd, de voorschool veel meer effect heeft.

De voorschool biedt u als ouder methoden en informatie waarmee u zelf ook uw kind kunt helpen bij zijn of haar ontwikkeling. U krijgt themaboekjes mee naar huis, er zijn informatiebijeenkomsten en u kijkt af en toe op de groep mee.

Ouderbijdrage VVE
De gemeente IJsselstein financiert het overgrote deel van de kosten van de voorschool. Als ouder betaalt u een eigen bijdrage van € 15,64 per maand.

Meer informatie?
We vinden het belangrijk dat kinderen en ouders onze sfeer kunnen proeven. Wilt u graag een rondleiding of meer informatie? Kijk dan op www.kinderopvang-purkie.nl . Voor meer vragen kunt u contact opnemen met Mascha Jungerius op 030-687 86 17 of een e-mail sturen naar info@kinderopvang-purkie.nl

.