Contact Stichting Pulse:

Locaties van Pulse (reserveren)

Digi-inloop

Digi-hulp in IJsselstein

Het is zover! Vanaf 7 juli kunt u weer terecht met al uw vragen over de computer, laptop, tablet en smartphone bij de digi-inloop in de Oase en de Bibliotheek. Ook is het mogelijk om onder begeleiding de cursus Klik & Tik te volgen. Vanwege Corona gaat het iets anders dan voorheen. Het is géén inloop, dus u moet vooraf een plekje reserveren bij de Bibliotheek of de Oase.

WANNEER?

Elke dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur            Afspraak maken? Bel 030-6868030

Wijkservicecentrum de Oase, Benschopperweg 342.     Of loop langs bij de balie.

VOOR WIE?

Heeft u bijvoorbeeld een vraag over bestanden verplaatsen, videobellen, whatsapp, e-mailen of andere dingen op uw laptop, tablet of smartphone? Dan kunt u een afspraak maken voor eenmalige hulp.

Wilt u beter wilt leren omgaan met de laptop of tablet?  Dan kunt u zich aanmelden voor een cursus Klik & Tik. In 8 afspraken van een uur wordt u dan één-op-één begeleid en leert u op eigen tempo de basisbeginselen om zelfstandig op internet aan de slag te gaan. Met het programma Klik & Tik kunt u ook thuis verder oefenen.

GOED OM TE WETEN

• Het is gratis
  • Neem een (opgeladen) laptop, tablet of smartphone mee als u die heeft.
  • De begeleiding is één-op-één, met maximaal 4 mensen tegelijk in een ruimte, zodat we genoeg afstand kunnen houden.
  • We hanteren de richtlijnen van het RIVM.

MEER WETEN?

Digi-hulp is een activiteit van Stichting Pulse en Bibliotheek Lek en IJssel. Wilt u meer weten over de inhoud van deze activiteit of twijfelt u of het iets voor u is? Wilt u iemand doorverwijzen? Bel dan met Bibliotheek (085-4835432) of met Stichting Pulse (030-6868030).

Richtlijnen vanuit het RIVM

• Heeft u milde klachten, zoals verkoudheid, een loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging (38 graden Celsius of hoger)?
  • En/of heeft u plotseling verlies van reuk of smaak? Blijf thuis en ziek uit.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten.
  • Bij binnenkomst staat een pompje klaar met desinfectiegel. Graag uw handen hiermee schoonmaken.
  • Als u naar het toilet bent geweest, graag uw handen goed wassen met water en zeep.
  • Zorg zelf ook voor afstand en bescherming.