Contact Stichting Pulse:

Locaties van Pulse (reserveren)

Informatie avond Mantelzorg en Belastingaangifte

Verzorg je belastingaangifte en ben je mantelzorger? Dan is het goed om te weten welke aftrekposten je mag gebruiken van de belastingdienst. Jaap Post, voormalig belastinginspecteur komt voorlichting geven over het belastingstelsel met betrekking tot zorgkosten, aftrekposten, enz. Er bestaan helaas geen speciale belastingregels voor mantelzorgers, maar in sommige punten komt de belastingdienst u als mantelzorger een beetje tegemoet. Dat is vooral het geval als je zorgt voor iemand die deel uitmaakt van jouw huishouding.

Wat:               Informatie avond Mantelzorg en

Belastingaangifte

Wanneer:     Dinsdag 3 maart 2020

Waar:            Oase, Benschopperweg 342 te IJsselstein

Aanvang:     19.30 uur

Er is ruimte voor het stellen van algemene vragen. Heeft u vragen over uw persoonlijke situatie? Stuur/mail deze gerust voor 24 februari naar het Steunpunt Mantelzorg IJsselstein/Lopik (mantelzorg@stichting-pulse.nl).

Graag aanmelden bij Dafne Maaswinkel en of Ilse Nedereind (mantelzorg@stichting-pulse.nl) of bel: 030-6868030.

TIP!

Zakboek Financiën van MantelzorgNL is hét naslagwerk voor iedereen die zorgt voor  een ander. Het zakboek biedt mantelzorgers een overzicht van regelingen die van invloed zijn op zijn of haar financiële situatie. Van WMO, PGB tot aftrek van parkeerkosten en belastingvrije schenkingen. Met het Zakboek Financiën kan de mantelzorger met meer kennis belastingaangifte (laten) doen of vragen stellen bij (gemeentelijke) instanties.

Het kost € 6,95 voor niet-leden en € 4,95 voor leden. U kunt het bestellen via de  website van www. mantelzorg.nl.