• Lopik

ANWB automaatje

De vrijwillige vervoersservice voor en door eigen bewoners

Met ANWB AutoMaatje vervoeren vrijwilligers hun minder mobiele plaatsgenoten tegen een geringe onkostenvergoeding.

Hoe kan ik gebruik maken van AutoMaatje?

Wil je naar de kapper, op familiebezoek, winkelen in de buurt of heb je een afspraak in het ziekenhuis of bij de fysiotherapeut? Is er geen redelijk alternatief? Is zelf regelen lastig en kun je geen redelijk beroep doen op vervoer met indicatie? ANWB AutoMaatje richt zich op mensen die buiten de bestaande regelingen vallen. Tegen een kleine onkostenvergoeding rijden vrijwilligers uit de buurt je met hun eigen auto. Het gebruik van ANWB AutoMaatje is verder geheel gratis.

Hoe kan ik gebruik maken van Automaatje?

• Heb je vervoer nodig? Bel dan minimaal twee dagen van tevoren naar 0348-792004 of stuur een mail naar automaatje@lopik.nl.
  • De coördinator zoekt een vrijwilliger uit de groep chauffeurs die je, op het door jou gewenste tijdstip, kan rijden.
  • De coördinator belt je terug als er een chauffeur beschikbaar is en schat de vergoeding in aan de hand van het verwachte aantal kilometers dat de vrijwilliger voor je gaat rijden. De vergoeding bedraagt € 0,30 per kilometer plus eventuele parkeerkosten.
  • Op het afgesproken moment staat de vrijwilliger voor de deur. Bij een kort uitje zal deze vaak bij je blijven. Als er veel tijd zit tussen de heen- en terugrit, spreek je met elkaar af wanneer hij of zij weer klaarstaat voor de terugreis.
  • Je betaalt de vergoeding rechtstreeks aan de vrijwilliger.

ANWB automaatje