Coronavirus

UPDATE 2 juni 2020:

De maatregelen tegen het coronavirus zijn versoepeld. Dit betekent dat we ook bij Pulse stap voor stap onze activiteiten weer mogen opstarten. Hoe we dat doen verschilt per activiteit. In het activiteitenprogramma vind je per activiteit de aanpak. Staat er niks bij en ben je benieuwd of je toch naar een activiteit kunt? Neem gerust contact op via info@stichting-pulse.nl.

Voor jou en onze veiligheid zijn al onze locaties voorzien van desinfecterende gel, looproutes en houden we ons gezamenlijk aan de 1,5 meter afstand. Wij zijn verheugd je weer te mogen ontvangen. Hopelijk tot snel bij één van onze activiteiten.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een helpende hand voor kwetsbare burgers

Hulp nodig in deze tijd van het coronavirus? Stichting Pulse kijkt graag met je mee hoe zij met de inzet van vrijwilligers het coronavirus buiten de deur kunnen houden.

Lukt het niet meer om zelf boodschappen te doen, heb je vervoer naar het ziekenhuis nodig, moet de hond uitgelaten worden of wil je gewoon even gebeld worden om je verhaal te doen? Neem contact met ons op via het nummer 030-6868030. Veel mensen hebben zich al aangemeld bij het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp van Stichting Pulse. Zij willen zich in deze tijd inzetten om iets extra’s te doen voor een ieder die dat nodig heeft in IJsselstein en Lopik. Ook andere organisaties zoals Handje Helpen en het leerwerkbedrijf Calibris hebben hun diensten aangeboden.

Heb je hulp ergens bij nodig? Bel ons op het nummer 030-6868030. Schroom niet, we zijn er om je te helpen. Samen komen we verder.

Heb je vragen over het coronavirus? Kijk op https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Videoboodschappen naar kindjes van de voorschool en de Puzzelgroep

Om ouders en kindjes ondanks deze tijden toch een stukje continuïteit te geven, sturen onze leidsters minimaal 1 keer per week een videoboodschap naar de kinderen. Met een voorleesboekje, een spelletje of een liedje. Ook rijgen de kinderen tips en dagritme kaarten welke ouders kunnen inzetten om structuur voor hun kind aan te bieden.

Ben jij ook nog op zoek naar leuke en educatieve bezigheden met je kleintje? We hebben hieronder 2 ideeën voor je neergezet.

Boeken komen tot leven op Wepboek
Op de website van Wepboek vind je allerlei mooie prentenboeken in videovorm. Superleuk om samen met je kindje te bekijken. De boeken en hun verhalen komen tot leven op je beeldscherm!

Je vind de boekenvideo’s hier: https://www.wepboek.nl/kindersite/

Peuterdans
Dans mee met Dominique van Dolstra Dance Center samen met haar zoontje Rick: https://youtu.be/UeeX7kCv_so

Maaltijdenservice

Juist in deze tijden is een gezonde maaltijd belangrijk. Wil je gebruik maken van onze maaltijdservice omdat zelf koken (tijdelijk) niet lukt? Dat kan, ook tijdens het coronavirus. Onze bezorgers volgen strikt de adviezen van het RIVM en zullen gepaste afstand bewaren bij het bezorgen van de maaltijden.

Heb je vragen over deze service of wil je maaltijden bestellen? Neem dan contact op met Greet Gijsen via telefoonnummer: 030 - 68 68 030.

Greet Gijsen, 030 - 68 68 030

Taallessen gaan (online) door!

De taalvrijwilligers maken intensief gebruik van videobellen, WhatsApp en telefonisch contact om taallessen te geven. Ook de komende tijd kunnen mensen die de Nederlandse taal willen leren én nieuwe vrijwilligers zich bij ons blijven aanmelden.

Kijk voor meer informatie op: stichting-pulse.nl/taal

Pulse Taal-en Huiswerkmaatjes

Speciaal voor leerlingen die moeite hebben met de taal of geen hulp kunnen krijgen van ouders bij hun huiswerk bieden wij begeleiding op afstand. Je krijgt een Taal- en Huiswerkmaatje die je twee à drie keer per week een half uur tot een uur helpt met je schoolwerk. Via telefoon, Skype of WhatsApp.

Ben jij of ken jij een leerling die extra ondersteuning heel goed kan gebruiken? Neem dan contact met ons op via taalhuis@stichting-pulse.nl of bel ons! Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 030-686 80 30 (dit geldt voor inwoners van Lopik én IJsselstein).

Buurtbemiddeling tijdens het coronavirus

Doordat er meer mensen aan huis gebonden zijn, neemt ook het rumoer in en om het huis toe. Dit kan leiden tot irritaties onder buren. Nu persoonlijk contact vermeden moet worden kan het lastig zijn een conflict met de buren op te lossen. Heb je behoefte aan iemand die met je meedenkt? Buurtbemiddeling is telefonisch bereikbaar voor persoonlijk advies.

Buurtbemiddeling coördinatoren IJsselstein en Lopik:
Jette Bertels, +31647920229, of Linda Scheenloop, +31658070279 (ma-do tijdens kantooruren) of mail naar: buurtbemiddeling@stichting-pulse.nl

Buurtbemiddeling coördinator Nieuwegein:
Renate Ebner +31643622100 (ook voicemail). E-mail: buurtbemiddeling@nieuwegein.nl

Kijk voor tips ook eens op: www.stichting-pulse.nl/burenoverlast

Donderdag 12 maart 2020

In Nederland gelden vanaf donderdag 12 maart 2020 nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Minister-president Rutte en minister Bruins hebben de maatregelen (gebaseerd op advies van het RIVM) toegelicht tijdens een persbijeenkomst.

Wat betekent dit voor Pulse?

• Voor iedereen geldt: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.
• Sociaal contact moet vermeden worden wat betekent dat alle groepsactiviteiten, spreekuren, sociale activiteiten zoals biljarten en vervoer in busjes etc. tot 31 maart worden stil gelegd.
• Telefonisch zijn we bereikbaar
• Individuele begeleiding kan in overleg met een vrijwilliger en/of professional, neem hiervoor telefonisch contact op.
• Voorschoolse educatie volgt het beleid m.b.t. onderwijs en gaat vooralsnog door.

(kijk bij de actuele maatregelen bij de update bovenaan deze pagina)