Coronavirus

UPDATE 31 maart 2020:

Alle groeps- en sociale activiteiten zijn tot 1 juni afgelast vanwege het coronavirus. Ook zijn alle Pulse locaties tot 1 juni gesloten. Na 1 juni wordt de situatie opnieuw bekeken. Heb je vragen of hulp nodig? Wij zijn telefonisch bereikbaar 030 - 686 80 30.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een helpende hand voor kwetsbare burgers

Hulp nodig in deze tijd van het coronavirus? Stichting Pulse kijkt graag met je mee hoe zij met de inzet van vrijwilligers het coronavirus buiten de deur kunnen houden.

Lukt het niet meer om zelf boodschappen te doen, heb je vervoer naar het ziekenhuis nodig, moet de hond uitgelaten worden of wil je gewoon even gebeld worden om je verhaal te doen? Neem contact met ons op via het nummer 030-6868030. Veel mensen hebben zich al aangemeld bij het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp van Stichting Pulse. Zij willen zich in deze tijd inzetten om iets extra’s te doen voor een ieder die dat nodig heeft in IJsselstein en Lopik. Ook andere organisaties zoals Handje Helpen en het leerwerkbedrijf Calibris hebben hun diensten aangeboden.

Heb je hulp ergens bij nodig? Bel ons op het nummer 030-6868030. Schroom niet, we zijn er om je te helpen. Samen komen we verder.

Heb je vragen over het coronavirus? Kijk op https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Maaltijdenservice

Juist in deze tijden is een gezonde maaltijd belangrijk. Wil je gebruik maken van onze maaltijdservice omdat zelf koken (tijdelijk) niet lukt? Dat kan, ook tijdens het coronavirus. Onze bezorgers volgen strikt de adviezen van het RIVM en zullen gepaste afstand bewaren bij het bezorgen van de maaltijden.

Heb je vragen over deze service of wil je maaltijden bestellen? Neem dan contact op met Greet Gijsen via telefoonnummer: 030 - 68 68 030.

Greet Gijsen, 030 - 68 68 030

Buurtbemiddeling tijdens het coronavirus

Doordat er meer mensen aan huis gebonden zijn, neemt ook het rumoer in en om het huis toe. Dit kan leiden tot irritaties onder buren. Nu persoonlijk contact vermeden moet worden kan het lastig zijn een conflict met de buren op te lossen. Heb je behoefte aan iemand die met je meedenkt? Buurtbemiddeling is telefonisch bereikbaar voor persoonlijk advies.

Buurtbemiddeling coördinatoren IJsselstein en Lopik:
Jette Bertels, +31647920229, of Linda Scheenloop, +31658070279 (ma-do tijdens kantooruren) of mail naar: buurtbemiddeling@stichting-pulse.nl

Buurtbemiddeling coördinator Nieuwegein:
Renate Ebner +31643622100 (ook voicemail). E-mail: buurtbemiddeling@nieuwegein.nl

Kijk voor tips ook eens op: www.stichting-pulse.nl/burenoverlast

Donderdag 12 maart 2020

In Nederland gelden vanaf donderdag 12 maart 2020 nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Minister-president Rutte en minister Bruins hebben de maatregelen (gebaseerd op advies van het RIVM) toegelicht tijdens een persbijeenkomst.

Wat betekent dit voor Pulse?

• Voor iedereen geldt: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.
• Sociaal contact moet vermeden worden wat betekent dat alle groepsactiviteiten, spreekuren, sociale activiteiten zoals biljarten en vervoer in busjes etc. tot 31 maart worden stil gelegd.
• Telefonisch zijn we bereikbaar
• Individuele begeleiding kan in overleg met een vrijwilliger en/of professional, neem hiervoor telefonisch contact op.
• Voorschoolse educatie volgt het beleid m.b.t. onderwijs en gaat vooralsnog door.

(kijk bij de actuele maatregelen bij de update bovenaan deze pagina)