• Jongeren

Jonge mantelzorgers

Ben jij tussen 11 en 23 jaar en woon jij in IJsselstein of Lopik én is er bij jouw thuis iemand die langdurig ziek, een beperking heeft of verslaafd is?

Veel jongeren maken het mee: er is thuis iemand langdurig ziek. Bijvoorbeeld vanwege een lichamelijke of psychische ziekte, een beperking of een ernstige verslaving. Dat kan je vader of moeder zijn, maar ook een broer, zus of een ander familielid zoals je opa of oma. Zij worden Jonge Mantelzorgers genoemd. Jij bent niet de enige. Want wist jij dat er 1 op de 4 jongeren een Jonge Mantelzorger is?!

Activiteiten

Speciaal voor jullie organiseren wij 4 keer per jaar gratis activiteiten. Gewoon als steuntje in de rug en wie dat wil kan ervaringen uitwisselen of iets bespreken, maar het hoeft niet! Je mag ook altijd iemand meenemen naar de uitjes als je dat fijner vindt.

Waardering

De gemeente vindt dat jij als jonge mantelzorger wel wat verdient en waardeert de extra zorgen die hier soms bij komen kijken enorm. Daarom stellen zij 1 keer per jaar een mantelzorgwaardering ter beschikking voor jou. Deze mantelzorgwaardering mogen bij van Stichting Pulse aan jullie overhandigen. Wil jij deze waardering ook ontvangen? Meld je bij ons aan en wordt op de hoogte gehouden van de activiteiten en de jaarlijkse waardering.

Aanmelden of extra informatie:

Ody van ’t Veer

jongemantelzorgers@stichting-pulse.nl