• Lopik

ANWB AutoMaatje

ANWB AutoMaatje is een vervoerservice waarbij vrijwilligers minder mobiele plaatsgenoten op verzoek vervoeren. Vrijwillige chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto. Het vervoer beperkt zich niet tot een bezoek aan ziekenhuis, dokter of fysiotherapeut. Ook voor leuke uitjes als een bezoekje afleggen, naar de kapper of gezellig winkelen kunt u gebruikmaken van ANWB AutoMaatje. Aanmelden voor ANWB AutoMaatje is gratis. U betaalt alleen een kleine onkostenvergoeding van € 0,30 cent per kilometer per rit aan de vrijwilliger.

Zo werkt ANWB AutoMaatje op hoofdlijnen

• Heeft u vervoer nodig? Neem dan minimaal twee dagen van tevoren telefonisch contact op.
  • Hierna zoekt de coördinator een vrijwilliger uit de poule van chauffeurs die kan/wil rijden.
  • De coördinator belt u terug als er een vrijwilliger beschikbaar is en geeft de globale hoogte van de verschuldigde onkostenvergoeding aan. Deze vergoeding bedraagt € 0,30 per kilometer - gerekend vanaf het huis van de vrijwilliger - vermeerderd met de eventuele parkeerkosten.
  • Op het afgesproken tijdstip meldt de vrijwilliger zich bij u en gaat u samen op stap. Bij korte ritten zal hij vaak bij u blijven. Zit er veel tijd tussen de heen- en terugrit? Dan maakt hij een afspraak wanneer hij weer klaarstaat voor de terugreis.
  • U betaalt de onkostenvergoeding na de rit rechtstreeks aan de vrijwilliger.

Meer informatie of meedoen ?

Bel: 034 879 20 04
Maandag t/m vrijdag 9:00 - 12:00 uur.
Mail: automaatje@stichting-pulse.nl