• Lopik

Hulp en ondersteuning

Maaltijden aan huis

De maaltijdservice is er voor iedereen die (tijdelijk) niet kan koken. U kiest zelf één of meerdere maaltijden uit een ruim aanbod. We houden bij de maaltijden altijd rekening met vegetariërs en denken ook aan de specifieke dieetwensen. U bepaalt zelf hoeveel maaltijden u per week wilt ontvangen. Zo kunt u bijvoorbeeld ook vijf maaltijden voor de hele week bestellen. Dan heeft u er voor de rest van de week geen omkijken meer naar.

De maaltijdservice bezorgt de maaltijd(en) eens per week bij u thuis. Het gaat om koelverse maaltijden die u in de koelkast kunt bewaren. Wanneer u deze wilt nuttigen kunt u ze gewoon in de magnetron opwarmen.

Neem voor meer informatie contact op met Greet Gijsen. Tel. 030 686 80 30, e-mail: g.gijsen@stichting-pulse.nl

Digi-inloop

Stel je vragen over werken met je computer, laptop, tablet of smartphone.

Leer zelfstandig werken met computer, e-mail en internet. Maak jezelf vertrouwd met het werken met DigiD. Kom naar de gratis Digi-inloop.

We helpen je graag met persoonlijke aandacht, advies en programma’s en materiaal om zelf te oefenen. Je kunt ook een persoonlijk leertraject volgen. Dan werk je onder begeleiding in je eigen tempo aan het verbeteren van je digitale vaardigheden.

Waar en wanneer is het?

• In gebouw Vogelzang, De Akker 41 in Lopik
  • Elke woensdagavond van 19:00 – 20:30 uur

Goed om te weten

• Het is gratis, je kunt zo binnenlopen.
  • Neem het liefst je eigen laptop, tablet of smartphone mee (opgeladen en gebruiksklaar).
  • Tijdens de Digi-inloop kun je ook werken op onze computers of laptops

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ans Tersteeg tel. 06 243 327 06, e-mail: a.tersteeg@stichting-pulse.nl

Financiën op Orde

Hulp nodig bij uw administratie? Heeft u schulden of andere financiële problemen? Wilt u weten waar u recht op heeft, of wat u moet regelen als uw inkomen of leefsituatie veranderd? Neem dan kosteloos en vrijblijvend contact op met Financiën op Orde van Pulse.

Wij kunnen u helpen tijdens het spreekuur, of een vrijwilliger komt bij u thuis om te helpen bij de administratie. U doet nog wel zoveel mogelijk zelf, de vrijwilliger adviseert en ondersteunt.

Elke woensdagochtend van 10.30 – 12.30 uur is er een inloop spreekuur waar u zonder afspraak binnen kunt lopen. Neem voor meer informatie contact op met Lianne Sturrus e-mail : l.Sturrus@stichting-pulse.nl

Waarmee kan Financiën op Orde u helpen?

• Administratie ordenen en brieven lezen
  • Schrijven van bezwaarschriften
  • Treffen van betalingsregelingen
  • Invullen van formulieren
  • Aanvragen van toeslagen
  • Informatie geven over praktische gevolgen van echtscheiding en baanverlies
  • Overzicht krijgen over inkomsten en uitgaven (budgetteren)

Buurtbemiddeling

Burenoverlast? Trek op tijd aan de bel!

Goed contact met buren is niet vanzelfsprekend. Zeker niet als er irritaties zijn. Met elkaar praten is dan vaak lastig. De spanning loopt op en een oplossing is niet in zicht.

Wat nu?

Blijf met een burenconflict niet rondlopen, maar doe een beroep op ons. Wij kunnen u passende ondersteuning bieden. Dit kan informatie zijn, een advies of een bemiddeling. Bij een bemiddeling voeren twee ervaren buurtbemiddelaars een gesprek met u. Zij praten vervolgens ook met uw buren. Als u beiden instemt, organiseren de bemiddelaars een gezamenlijk gesprek. Daarin bespreekt u de situatie en zoekt u samen naar oplossingen. Uit ervaring weten we dat die gesprekken vaak verrassend succesvol zijn. Wij gaan geheel vertrouwelijk met uw informatie om. Buurtbemiddeling is geheel gratis.

Bel of mail naar de coördinator Buurtbemiddeling:
Jette Bertels, tel. 06 479 202 29, e-mail: j.bertels@stichting-pulse.nl