• Lopik

Nederlandse taal

Kennis van de Nederlandse taal is belangrijk als je mee wilt doen in de maatschappij. Taal heb je nodig als je werk wilt vinden, op school met de leerkracht van je kinderen wilt praten, bij de huisarts, wanneer je met een computer werkt of als je huiswerk maakt. Daarom is Pulse er voor iedereen die (beter) Nederlands wil leren!

Jeugd & jongeren

• Taal voor kinderen

(Voor) lezen en taalspelletjes voor kinderen (6-12 jaar). Onder begeleiding van enthousiaste taalvrijwilligers werken de kinderen in kleine groepjes aan beter taalbegrip en meer leesplezier.
Wanneer: maandagmiddag en dinsdagmiddag na school

• Eén-op-één taalcoaching

Individuele taalondersteuning voor alle jongeren (12-18 jaar) met een taalvraag. Jongere en taalcoach werken samen aan een beter begrip van de Nederlandse taal.
Wanneer: in overleg
Locatie: in overleg

Volwassenen

• Digi-inloop

De digi-inloop is er voor iedereen die moeite heeft met het werken op een computer, tablet of smartphone. Onder deskundige begeleiding wordt er gewerkt aan betere digitale vaardigheden.
Wanneer: maandagmiddag 13.00 uur-14.30 uur
Locatie: De Nieuwe Wiel

• Taal voor vrouwen

Groepsles Nederlands voor vrouwen. Onder begeleiding van enthousiaste taalvrijwilligers wordt er gewerkt aan een beter taalbegrip in een gezellige sfeer.
Wanneer: dinsdagochtend 9.30u-11.30u
Locatie: De Nieuwe Wiel

• Taal voor mannen

Groepsles Nederlands voor mannen. Onder begeleiding van een enthousiaste taalvrijwilliger wordt gewerkt aan een beter taalbegrip in een gezellige sfeer.
Wanneer: dag en tijden in overleg
Locatie: De Nieuwe Wiel

•  Eén-op-één taalcoaching

Individuele taalondersteuning voor iedereen met een ‘taalvraag’. Deelnemer en taalcoach spreken wekelijks af en werken samen aan een beter begrip van de Nederlandse taal.
Wanneer: in overleg
Locatie: in overleg

Taalvrijwilligers
Heb je interesse in andere culturen? Houd je van lesgeven en heb je affiniteit met onderwijs? Zou jij graag iemand willen ondersteunen bij het (beter) leren van de Nederlandse taal? Word dan één van de taalvrijwilligers bij Pulse! Voor een overzicht van onze actuele vacatures kijk hier: http://www.vwijl.nl/vacaturebank of meld je meteen aan via deze link

Wanneer je bij Pulse aan de slag gaat, zorgen wij ervoor dat je goed toegerust bent voor je vrijwilligerswerk. Wij bieden deskundige begeleiding en toegang tot diverse (digitale) taalmaterialen. Daarnaast zorgen wij voor deskundigheidsbevordering waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen!

Vragen?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van taalondersteuning bij Pulse? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag! Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 9u tot 17u bereikbaar via telefoonnummer 0348- 79 20 06 of 06 24332706 (Mascha Sillevis, Taalondersteuning). Mailen kan ook: taalhuis@stichting-pulse.nl

Aanmelden als deelnemer?

Dat kan via deze link