Contact Stichting Pulse:

Locaties van Pulse (reserveren)

Scootmobiel cursus

Veilig en vol vertrouwen rijden met uw scootmobiel zorgt ervoor dat u leuke dingen kunt blijven doen. Met de cursus scootmobiel rijden van Pulse leert u veilig en goed omgaan met de scootmobiel. De cursus is er in twee varianten: individuele begeleiding of de jaarlijkse scootmobielcursus.

Individuele begeleiding
U stapt op de scootmobiel en de vrijwilliger op de fiets. U bepaalt het tempo, zodat u meer vertrouwen krijgt in het rijden met uw scootmobiel. U stemt de lessen af met de vrijwilliger. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Jaarlijkse scootmobielcursus

Elk voorjaar organiseren een leverancier van scootmobielen, Veilig Verkeer Nederland (VVN), de Plaatselijke Organisatie Gehandicapten (POG), de gemeente en Pulse de jaarlijkse scootmobielcursus. Het programma bestaat uit: een theorieles en rijvaardigheden met een instructeur. De plaatselijke opticien en audicien zijn vaak bereid om uw ogen en oren te testen en de ergotherapeut houdt een gesprekje.