Contact Stichting Pulse:

Locaties van Pulse (reserveren)

Stukkie fietsen

Stukkie Fietsen
Met Stukkie Fietsen kunt U tegen een kleine vergoeding een fiets-met-man kracht huren, om lekker samen een stukje te gaan fietsen. Een klein of een groot stuk. Onderweg wordt gepauzeerd met een kopje koffie of thee. Samen een stukje fietsen kan een waardevolle bijdrage leveren aan iemands welbevinden, aan het ‘lekker in je vel zitten’. Het mooie van samen een stuk fietsen in steekwoorden samengevat:
- Plezier en ontspanning
- Buiten zijn: licht, ruimte en variatie
- Beweging
- Sociale contacten

Voor wie?
Voor wie graag buiten is en fietst. Maar voor wie dat moeilijk is. Bijvoorbeeld omdat je zelf niet (meer) goed kunt fietsen. Of omdat U niet zo makkelijk iemand kunt vinden om samen mee te fietsen. Hoe? Op de fiets van Stukkie Fietsen zit je naast elkaar, op zittingen met rugleuningen. Er op gaan zitten is heel makkelijk, ook vanuit een rolstoel.
U kunt meetrappen, maar het hoeft niet. De fiets(t)er van Pulse komt met de fiets voorrijden en U wordt ook weer thuis afgezet. We komen altijd eerst kennismaken. Indien nodig maken we afspraken over veiligheidsregels (bijvoorbeeld als er medicijnen meegenomen moeten worden).

De fietsen
Stukkie Fietsen beschikt over verschillende duofietsen. Een duofiets heeft een elektromotor, armleuningen (wegklapbaar), pedalen met wreefriemen en een heupgordel. De trappers van de bijrijder zijn instelbaar door de bestuurder: 1) bijrijder houdt de voeten stil of trapt zonder weerstand, 2) bijrijder houdt de voeten stil of trapt op eigen tempo, 3) bijrijder trapt mee met bestuurder. Bij deze fiets zitten de zittingen wat hoger. Een andere fiets heeft geen elektromotor, maar trapt lichter.
Op deze fiets kan de bijrijder kiezen uit: 1)voeten stil houden of op eigen tempo meetrappen en 2) meetrappen met de bestuurder. De zittingen zijn wat lager. Welke fiets prettiger zit, verschilt per persoon. Alle fietsen hebben een heupgordel en balanspedalen met riempjes.

Wat kost het?
Per rit (1 tot 1½ uur):
€ 5,-

10-rittenkaart.
€ 45,-

Drinken en wat lekkers onderweg zijn bij de prijs inbegrepen.
U-pas? Dan 15% korting. Wanneer u een actuele kopie heeft.

Meldpunt Vrijwillige Thuishulp
Stukkie fietsen is een onderdeel van het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp van Pulse. Alle werkzaamheden van het Meldpunt worden uitgevoerd door vrijwilligers, die hierbij professionele ondersteuning ontvangen. Wanneer het Meldpunt een vraag ontvangen heeft wordt er een afspraak gemaakt voor een kennismaking. Daarna wordt er naar een geschikte vrijwilliger gezocht en wordt er met u afgesproken wanneer de vrijwilliger komt.
Stukkie Fietsen is in 2009 begonnen als zelfstandige stichting en is sinds september 2010 onderdeel van het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp van Pulse.

Contact
Het Meldpunt is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 - 11.00 uur. Op andere tijden kunt u uw vraag aan de receptie doorgeven.
Tel.: 030 686 80 30 of per e-mail meldpunt@stichting-pulse.nl.