• Jongeren

Voorlichting en cursussen

Je kunt met veel vragen rondlopen, zoals: Hoe ga ik met roddels om? Hoe geef ik grenzen aan als ik verliefd ben? Welke drugsmiddelen zijn er? Soms goed om daar meer over te horen van een deskundige en er met een groep over te praten. Het jongerenwerk Pulse organiseert daarom cursussen en voorlichtingsbijeenkomsten speciaal voor jongeren!

Binnenkort organiseren we weer

• Kom op voor jezelf!

Een cursus zelfverdediging/weerbaarheid die speciaal is opgezet voor kinderen in groep 7 en 8. Je gaat binnenkort naar de middelbare school, en daar werkt het toch weer net anders dan op je vertrouwde basisschool. Je kunt werken aan een meer zelfverzekerde en rustige uitstraling, en goed voor  jezelf op te komen. Klik hier voor meer informatie en klik hier voor het aanmeldingsformulier.

• Oppascursus

Het jongerenwerk van Stichting Pulse organiseert binnenkort een Oppascursus.
In deze cursus leer je over de verschillende verantwoordelijkheden die bij oppassen komen kijken, zoals afspraken maken, salaris bespreken, EHBO, veiligheid, omgaan met gedrag en speltips. Lees voor meer informatie het persbericht.

Andere cursussen en bijeenkomsten die we vaker organiseren:

• Meiden Empowerment, voor meiden van 9 tot 12 jaar. We hebben het over roddelen en sisterhood. Hoe kun je daarmee omgaan, hoe zorg je ervoor dat jijzelf en ook een ander niet de dupe wordt van slecht gedrag van anderen.
  • Grenzen en wensen meiden, voor meiden van 15 tot 17 jaar. Het gaat over seks en hoe geef je je grenzen aan? Hoe zorg je ervoor dat je er geen rot gevoel aan over houdt?
  • Jongens en seks, voor jongens van 15 tot 17 jaar. We praten over seks, hoe gedraag je je zoals je zelf wilt en hoe zorg je ervoor dat het voor iedereen leuk blijft?
  • Groepsdruk, voor jongeren van 9 tot 16 jaar.  Hoe blijf je doen wat je zelf wilt in plaats van wat anderen van jou willen?
  • Digi pesten en gebruik social media voor jongeren van 9 tot 16 jaar. Social media zijn leuk maar hebben ook nadelen. Hoe zorg je ervoor dat je zelf controle houdt in plaats van geleefd wordt door je mobieltje? Hoe ga je om met pesten via whatsapp en andere social media?
  • Vuurwerkvoorlichting, voor iedereen vanaf 13 jaar. We kunnen in klassen op bezoek met voorlichting over vuurwerk, en de laatste vrijdag van het jaar staan wij op de markt met een vuurwerkvoorlichtingskraam. Denk hierbij aan de (nieuwste) regels en duidelijkheid over wanneer je bekeurd kan worden. Of als je zelf vragen hebt, kun je die ons stellen. Daarnaast kun je gezellig gratis een oliebolletje en warme chocomelk komen halen.

Wil je meer info of weten wanneer cursussen plaatsvinden, neem dan even contact met ons op.

Staat het onderwerp wat jou interesseert er niet bij?  Laat het ons weten! Wie weet kunnen we het oppakken. Als je zelft een discussie of themabijeenkomst wil organiseren kan dat natuurlijk ook! Als je hulp nodig hebt, doen we graag mee.

Bel, app of mail naar ons:
Stella de Bie, 06-54297921, s.de.bie@stichting-pulse.nl
Dominique Korver, 06-54297920, d.korver@stichting-pulse.nl