• Hulp en ondersteuning thuis

Zoekt u een vrijwilliger?

Vrijwilligerscentrale IJsselstein

Bent u op zoek naar een vrijwilliger in IJsselstein?
De mogelijkheden om een geschikte kandidaat te vinden zijn:

• U kunt uw organisatie aanmelden via de website van de Vrijwilligerscentrale IJsselstein. U kunt daarbij gebruikmaken van de gebruikershandleiding. Daarna kunt u een vacature aanmaken. Deze wordt na goedkeuring door de vrijwilligerscentrale zichtbaar op de website. Wanneer u heeft aangegeven dat uw vacature ook naar de media gestuurd mag worden, regelen wij dat voor u.
  • Aspirant-vrijwilligers kunnen zich via de website aanmelden. Zij geven aan of de gegevens voor u als organisatie zichtbaar zijn. Hiermee hebt u als organisatie een overzicht van onze 'talentenpool ' en kunt u kijken of er voor u geschikte kandidaten zijn.
  • U kunt ook contact opnemen met de vrijwilligerscentrale. Wij kunnen u helpen met het plaatsen en beheren van uw eigen vacatures. Loop eens op woensdag of donderdag (tussen 10:00 en 12:00 uur) binnen bij de Bibliotheek Lek & IJssel aan de Overtoom 7 voor meer informatie over de Vrijwilligerscentrale. Uiteraad kunt u de Vrijwilligercentrale ook mailen of bellen op 06 - 522 920 57.

Vrijwilligerspunt - Lopikvoorelkaar

Bent u op zoek naar een vrijwilliger in Lopik? Dan kunt u zich aanmelden bij het Vrijwilligerspunt in Lopik. Tijdens een gesprek met u bespreken wij wat de mogelijkheden zijn en gaan wij voor u op zoek naar een vrijwilliger. Hierin zullen wij voor u bemiddelen.

Met welke vragen kunt u terecht bij het Vrijwilligerspunt - Lopikvoorelkaar?

• Kleine klusjes in en rondom huis, ook tuinklussen

• Hulp bij het doen van de boodschappen

• Gezelschapsbezoek en samen op pad

• Vervoersvragen

• Ondersteuning bij de maaltijd

• Hulp bij het omgaan met de computer

Zelf plaatsen van vacatures
U kunt ook een vacature plaatsen op de website Lopikvoorelkaar. Dit is dé online marktplaats voor vrijwillige hulp in de gemeente Lopik. Hier kunt u zelf uw eigen hulpvraag  via de site kenbaar maken en ook vrijwilligers vinden op de site. Niet zo handig met de computer? Iemand uit uw netwerk kan uw hulpvraag namens u op de website plaatsen, zoals een familielid of medewerker van een organisatie.

Ook organisaties die vrijwilligers zoeken voor hun organisatie of cliënten kunnen hun vrijwilligersvacatures plaatsen op Lopikvoorelkaar.

Hierbij kunt u denken aan:

• 1:1 ondersteuning van cliënten zoals maatjescontact en praktische informele hulp.

• Ondersteuning van een groep cliënten bijvoorbeeld tijdens ontmoetings- en lesactiviteiten.

• Coördinerende werkzaamheden ten behoeve van uw organisatie zoals webbeheer of collecte organisator.

• Uw organisatie in het algemeen, zoals het opknappen van een gezamenlijke ruimte ten behoeve van cliënten.

Iedere woensdag is er van 10:30-11:30 uur in het Pulse kantoor (dorpshuis De Schouw op het M.A.A. Schakelplein 6 in Lopik) een inloopspreekuur waar een medewerker u verder kan helpen.

Telefonisch zijn wij te bereiken van maandag  t/m donderdag op 06 - 163 918 06. Of per mail op: vrijwilligerspunt@stichting-pulse.nl